Statisztikánk alapján a „hópárducos” gyerekek nagy része részt vesz valamilyen egyéb fejlesztési formában is – többek között szenzoros integrációs terápiában, illetve logopédiai terápiában –, vagy éppen rendszeresen úszik, lovagol.
Ez így is van rendjén, hiszen a fejlesztő falmászás kiválóan alkalmas ezen foglalkozások kiegészítő terápiájaként, de semmiképpen sem helyettesíti a napi szinten, vagy heti több alkalommal végzett szenzomotoros tréninget vagy alapozó terápiát.
A mi javaslatunk is ez: ha a gyermekkel foglalkozó pedagógus problémát jelez, vagy éppen szülőként felmerült Önökben az esetleges figyelemzavar, önszabályozási képesség zavara, vagy éppen koordinációs nehézség, akkor mindenképpen érdemes egy idegrendszeri érettséget vizsgáló állapotfelmérést kérni (alapozó terápia, vagy tervezett szenzomotoros tréning formájában), és célzottan szenzoros integrációs terápiával megkezdeni ezen területek fejlesztését, melyet kiválóan megtámogat a Hópárduc Fejlesztő Falmászás foglalkozásvezetőinek munkája.
Ezek a terápiák mind mozgáson keresztül érik el fejlesztő hatásukat, amellyel a mi szemléletünk is teljes mértékben megegyezik, hiszen a mozgás örömforrás, és mi a falmászás nyújtotta örömforrásba csempésszük bele mindazt, amelyre gyermeküknek szüksége van a továbblépéshez.