Táborok ideje

Személyreszabott, kiscsoportos, élményekkel teli fejlesztő falmászó foglalkozást kínálunk 4-10 éves gyerekeknek. Ha szülőként Neked is fontos, hogy gyermeked a nehézségek ellenére a legjobb eredményt hozza ki magából, miközben életreszóló élményeket szerez, akkor a Hópárduc® Fejlesztő Falmászás foglalkozásain a legjobb helyen jársz.

Avagy mit kérdezz meg szülőként, mielőtt táborba adod a gyermeked

Ez az ötödik év, hogy nyári napközis tábort szervezek, de a gyerekeimet mégcsak a helyi napközis táborba irattam be eddig, amivel maximálisan elégedett is voltam. Ám most másfajta tábort is igyekszem keresni nekik és olyan dolgokba botlottam, ami rádöbbentett: ami a hópárducos táborokban magától értetődő minőségi követelmény az sajnos sok helyen nem az.

Mitől minőségi egy tábor?

Talán meghökkentő, de attól, hogy egy mászó/lovas/színjátszó/foci táborba beiratom a gyerekem nem biztos, hogy tudom, mi a célja a tábornak.

Az, hogy egész nap lovagoljon? Az 5. napra ússzon? Egy hét múlva a tv-ben szerepeljen? „Csak” éreze jól magát? Nem árt szülőként is tisztában lennem a saját elvárásommal, és utána megkérdezni a táborvezetőt.  A válasz persze az, hogy érezze jól magát a gyerek. Jó kérdés, hogy mitől fogja jól érezni magát a gyerek. Tisztában van ezzel a tábort lebonyolító személy?

Létszám

Feltétlenül kérdezd meg, hány gyermek lesz a táborban, és hány felnőtt. (pedagógus/segítő/animátor)

Személy szerint azt gondolom, hogy életkor függvényében 6-10 gyerekre 1 pedagógus és egy segítő (animátor/önkéntes stb.) kell. 

Mihez kell a segítő? – ha bármi gond van, a csoportot vezető pedagógus tudja tovább folytatni a foglalkozást, miközben a segítő oldja a problémát (kell egy ragtapasz, bent maradt a pulóver/napsapka/kedvenc plüss, wc-re kell menni az udvarról az épületbe vagy fordítva. stb.) Számomra alapelv, hogy gyermek nem maradhat felügyelet nélkül.

Nem tematikához kapcsolódó idő

Az nem érv, hogy 25 éve ketten vagyunk 20 gyerekre és még nem történt semmi…

Minden tábornak van egy fő hangsúlya, úszó, mászó, foci, színház, lovas stb. Természetesen nem úsznak, másznak, fociznak, színjátszanak, lovagolnak egész nap a gyerekek. De mit csinálnak a köztes időben? 

Egy jól átgondolt táborban van erre KONKRÉT- ELŐRE ELTERVEZETT megoldás. Ha rajzolni fognak a gyerekek , akkor erre készülni kell a táboroztatónak lapokkal, színesekkel, ötlettel. Ha a sportpályán játsztanak, akkor erre kell készülni: kidobóznak? fociznak? sorverseny lesz?  Ha sorVERSENY lesz tudják majd kezelni a vesztesek és győztesek érzelmeit?!

Tudni kell hány csapatra számítsak, ki fogja vezetni a játékot, mit csinálnak azok a gyerekek, akik ebben nem akarnak részt venni és rájuk ki vigyáz?  

A gyerekeknek csak „odateszik” a társast/kártyát/ rajzlapot – vagy velük játszik a felnőtt is? – Ha nem, abból könnyen lesz őrjöngés                            

Az nem program, hogy van egy szuper játszótér a suli udvaron…

Milyen tábori szabályokat kell a gyermeknek betartania?

Nem én fogom természetesen ezt a gyerekemnek elmondani. A kérdés lényege, hogy azok, akik a tábort tartják egyáltalán önmaguk felé megfogalmazták-e ezeket a szabályokat.  

Mi a legfontosabb elv, ahogy bánnak a gyerekekkel?

Az nem válasz, hogy jól bánnak a gyerekkkel.

Van egy átgondolt, minden gyermekkel foglalkozó pedagógusra, segítőre, animátorra érvényes elvárás, ahogyan a gyermekkel kell beszélni/viselkedni/konfliktust kezelni?

Én olyan táborba adnám a gyerekemet, ahol a pedagógus a pozitív megerősítést részesíti előnyben és legfontosabb elve, hogy a gyermek meglássa és kihozza magából a legjobbat. 

Rólunk

Fejlesztő falmászó foglalkozások gyerekeknek a rendezett mozgásért és figyelemért

Legutóbbi híreink:

Kövess minket!