Fejlesztő Falmászás
Milyen esetben válassz minket?
Gyermekem 4-9 éves és fejleszteni szeretném
- Gyakran megfogalmazódik benned: "Nem igaz, hogy nem vette észre?!"
- amikor lever valamit. - Úgy látod, hogy kortársainál többet csetlik-botlik, gyakran önti le magát.
- A gyermekedről az óvodapedagógus, pedagógus rendszeresen állítja, hogy nehezen bevonható a feladatokba, figyelme könnyen elkalandozik.
- Belekezd a feladatba, de nem csinálja végig.
- Nem tud nyugodtan ülni, evés közben sem. Babrál, feláll, inkább térdel, mint ül.
- Be nem áll a szája.
- Figyelme gyakran elkalandozik.
- Hamar elfogy a türelme. (Előbb a gyereknek, aztán a tanárnak :))
VAGY:
- A gyermek szorong - nem mer mások előtt bemutatkozni/beszélni.
- Nehezen kezd bele feladatokba, nehezen viseli a változást.
- Képességei alatt teljesít.
Gyermekem 4-7 éves és érdekli a falmászás
- A játszótéren minden mászókára felmászik.
- Ha fát lát -felmászik.
- Ha kerítést lát - felmászik.
- Az óvodában/iskolában nem volt panasz a viselkedésére.
- Nem volt szüksége fejlesztésre.
- volt szüksége fejlesztésre, de már nincs.
A Hópárduc® Fejlesztő Falmászás során a gyermekek elsajátítják:
- a falmászás (boulder) biztonsági szabályait
- a falmászáshoz kapcsolódó fogalmakat
- az alapvető falmászó technikákat
- a fejlesztő feladatok egyrésze a falmászás technikáit előkészítő feladatok is egyben
Ami fejlődik a Hópárduc Fejlesztő Falmászás segítségével:
- figyelemének fókuszáltsága nő
- hosszabban tud koncentrálni
- mozgása koordináltabb lesz -különösen a szem-kéz, szem-láb koordináció
- testképe javul
- önmagáról alkotott megítélése (saját korlátainak, erősségeinek megismerése) javul.
Alapelveink:
- A fizikai és érzelmi biztonság alapvető elv a foglalkozásainkon.
- Fegyelmezés helyett a pozitív megerősítésben hiszünk.
- A gyengeségek helyett a gyerekek erősségeire helyezzük a hangsúly – a befektetett energiát és az elért eredményeket hangsúlyozzuk.
- Hisszük, hogy számos magatartásbeli probléma hátterében valójában kudarcélmények sokasága és ebből adódó önbizalomhiány áll.
- Hisszük, hogy a sikeres foglalkozások titka a jó hangulatban, élményekkel és játékkal eltöltött idő.
- Célunk az életigenlő szemlélet átadása.
- Hiszünk a csoportban rejlő húzóerő hatásában, egymás elfogadásában.
- Kerüljük a versenyhelyzeteket.
- A fejlesztés mellett mi magunk is folyamatosan fejlődünk.
- Megbecsüljük a családok bizalmát.
Milyen képességeket fejlesztünk célzottan a Hópárduc Fejlesztő Falmászás foglalkozásain?
- mászás közben a gyermek kiiktatja a környező zavaró tényezőket, vagy figyelemkoncentrációja fejlődik
- kezét-lábát összerendezetten mozgatja, ezért a padról leeső dolgok… már nem esnek le
- megismeri, hogy milyen messze képes elnyúlni a kezével/lábával = testkép javul
- mivel a testképhez kötődik a térbeli tájékozódás képessége is, ezáltal ez is fejlődik, ami a jobb- és baloldal megkülönböztetését is magával hozza, csökken a diszlexia, vagy segít leépíteni a meglévő problémát
- folyamatos kontroll alatt tartja az érzéseit, például azt a belső sürgetést, hogy elérje a következő fogást, mivel ezt csak egy pontosan kivitelezett mozdulattal tudja megtenni
- a hiperaktív/figyelemzavaros gyermek számos kudarcélményt él át. Mászás során minden elért fogás sikerélménnyel tölti el.
Amikor nem tudunk segíteni:
- intellektuális képességzavarral, értelmi sérüléssel élő gyermekek
- hallássérült, nagyothalló gyermekek
- látássérült gyermekek
- mozgáskorlátozott gyermekek
- olyan problémás szabálykövetésű, figyelem- és viselkedésproblémás gyermekek, akik a falmászásból fakadó veszélyhelyzet miatt saját és társaik érdekében nem foglalkoztathatók 4 fős csoportban
A Hópárduc fejlesztő falmászás foglalkozások anyagát gyógytornász, konduktor, fejlesztőpedagógus és tanító bevonásával állítottuk össze, így a feladatok komplex fejlesztést nyújtanak.