Fejlesztő Falmászás

Milyen esetben válassz minket?

Gyermekem 4-9 éves és fejleszteni szeretném

  • Gyakran megfogalmazódik benned: "Nem igaz, hogy nem vette észre?!"
    - amikor lever valamit.
  • Úgy látod, hogy kortársainál többet csetlik-botlik, gyakran önti le magát.
  • A gyermekedről az óvodapedagógus, pedagógus rendszeresen állítja, hogy nehezen bevonható a feladatokba, figyelme könnyen elkalandozik.
  • Belekezd a feladatba, de nem csinálja végig.
  • Nem tud nyugodtan ülni, evés közben sem. Babrál, feláll, inkább térdel, mint ül.
  • Be nem áll a szája.
  • Figyelme gyakran elkalandozik.
  • Hamar elfogy a türelme. (Előbb a gyereknek, aztán a tanárnak :))

 

VAGY:

  • A gyermek szorong - nem mer mások előtt bemutatkozni/beszélni.
  • Nehezen kezd bele feladatokba, nehezen viseli a változást.
  • Képességei alatt teljesít.

 Gyermekem 4-7 éves és érdekli a falmászás

  • A játszótéren minden mászókára felmászik.
  • Ha fát lát -felmászik.
  • Ha kerítést lát - felmászik.
  • Az óvodában/iskolában nem volt panasz a viselkedésére.
  • Nem volt szüksége fejlesztésre.
  • volt szüksége fejlesztésre, de már nincs.

 

A Hópárduc® Fejlesztő Falmászás során a gyermekek elsajátítják:

  • a falmászás (boulder) biztonsági szabályait
  • a falmászáshoz kapcsolódó fogalmakat
  • az alapvető falmászó technikákat
  • a fejlesztő feladatok egyrésze a falmászás technikáit előkészítő feladatok is egyben


Ami fejlődik a Hópárduc Fejlesztő Falmászás segítségével:

  • figyelemének fókuszáltsága nő
  • hosszabban tud koncentrálni
  • mozgása koordináltabb lesz -különösen a szem-kéz, szem-láb koordináció
  • testképe javul
  • önmagáról alkotott megítélése (saját korlátainak, erősségeinek megismerése) javul.

Alapelveink:

  •  A fizikai és érzelmi biztonság alapvető elv a foglalkozásainkon.
  •  Fegyelmezés helyett a pozitív megerősítésben hiszünk.
  •  A gyengeségek helyett a gyerekek erősségeire helyezzük a hangsúly – a befektetett energiát és az elért eredményeket hangsúlyozzuk.
  •  Hisszük, hogy számos magatartásbeli probléma hátterében valójában kudarcélmények sokasága és ebből adódó önbizalomhiány áll.
  •  Hisszük, hogy a sikeres foglalkozások titka a jó hangulatban, élményekkel és játékkal eltöltött idő.
  •  Célunk az életigenlő szemlélet átadása.
  •  Hiszünk a csoportban rejlő húzóerő hatásában, egymás elfogadásában.
  •  Kerüljük a versenyhelyzeteket.
  •  A fejlesztés mellett mi magunk is folyamatosan fejlődünk.
  •  Megbecsüljük a családok bizalmát.


Milyen képességeket fejlesztünk célzottan a Hópárduc Fejlesztő Falmászás foglalkozásain?

  • mászás közben a gyermek kiiktatja a környező zavaró tényezőket, vagy figyelemkoncentrációja fejlődik
  • kezét-lábát összerendezetten mozgatja, ezért a padról leeső dolgok… már nem esnek le
  • megismeri, hogy milyen messze képes elnyúlni a kezével/lábával = testkép javul
  • mivel a testképhez kötődik a térbeli tájékozódás képessége is, ezáltal ez is fejlődik, ami a jobb- és baloldal megkülönböztetését is magával hozza, csökken a diszlexia, vagy segít leépíteni a meglévő problémát
  • folyamatos kontroll alatt tartja az érzéseit, például azt a belső sürgetést, hogy elérje a következő fogást, mivel ezt csak egy pontosan kivitelezett mozdulattal tudja megtenni
  • a hiperaktív/figyelemzavaros gyermek számos kudarcélményt él át. Mászás során minden elért fogás sikerélménnyel tölti el. 

 

 

JELENTKEZEM

 

HELYSZÍNEK

 

Amikor nem tudunk segíteni:

- intellektuális képességzavarral, értelmi sérüléssel élő gyermekek
- hallássérült, nagyothalló gyermekek
- látássérült gyermekek
- mozgáskorlátozott gyermekek
- olyan problémás szabálykövetésű, figyelem- és viselkedésproblémás gyermekek, akik a falmászásból fakadó veszélyhelyzet miatt saját és társaik érdekében nem foglalkoztathatók 4 fős csoportban

 


A Hópárduc fejlesztő falmászás foglalkozások anyagát gyógytornász, konduktor, fejlesztőpedagógus és tanító bevonásával állítottuk össze, így a feladatok komplex fejlesztést nyújtanak.