Fejlesztő falmászás

  

 Nézzük meg, milyen esetben válassz minket:

  • Előfordult már, hogy az óvodában/iskolában úgy fogadott a nevelő, hogy „Gyermeke rendetlen volt"
  • A gyermek nem figyel oda órán.
  • Nem, vagy nehezen fegyelmezhető a gyermek.
  • Zavarja a többieket. Folyton felugrál a padból/asztaltól. Nem tud nyugodtan ülni.
  • Figyelme folyton/gyakran elkalandozik. Belekezd a feladatba, de nem csinálja végig.
  • Mindig leesik valami a padról: ceruza, radír, hegyező, füzet …
  • Hamar elfogy a türelme. (Előbb a gyereknek aztán a tanárnak :))
  • Néha agresszív.
  • Az osztály bohóca.

 

  • A gyermek szorong - nem mer mások előtt bemutatkozni/beszélni
  • Nehezen kezd bele feladatokba, nehezen viseli a változást
  • Képességei alatt teljesít


Ami fejlődik a Hópárduc Fejlesztő falmászás segítségével:

  • figyelemének fókuszáltsága nő
  • hosszabban tud koncentrálni
  • mozgása koordináltabb lesz -különösen a szem-kéz, szem-láb koordináció
  • testképe javul
  • önmagáról alkotott megítélése (saját korlátainak, erősségeinek megismerése) javul

Alapelveink:

  • kiscsoportos oktatás (4fő): személyre szabott figyelem 
  • motiváló és játékos feladatokat adunk falmászáskor, melyekkel tudatosan fejlesztünk 
  • mozgásterápiás eszközök és a falmászás ötvözése segít javítani koordinációt 
  • homloklebeny feladatok a figyelem és önkontroll növeléséért
  • nem teremtünk versenyhelyzetet
  • a gyermeket önmagához mérjük
  • hiszünk a pozitív megerősítés erejében ezzel személyiséget és szemléletet is formálunk

 

Milyen képességeket fejlesztünk célzottan a Hópárduc Fejlesztő Falmászás foglalkozásain?

  • mászás közben a gyermek kiiktatja a környező zavaró tényezőket = fókuszált figyelem
  • kezét-lábát összerendezetten mozgatja padról leeső dolgok….már nem esnek le
  • megismeri, hogy milyen messze képes elnyúlni a kezével/lábával = testkép javul
  • mivel a testképhez kötődik a térbeli tájékozódás képessége is, ezáltal ez is javul, ami a jobb és baloldal megkülönböztetését is magával hozza, így csökken a diszlexia kialakulásának veszélye, vagy segít leépíteni a meglévő problémát
  • folyamatos kontroll alatt tartja az érzéseit, például azt a belső sürgetést, hogy elérje a következő fogást, de ezt csak egy pontosan kivitelezett mozdulattal tudja megtenni.
  • a hiperaktív/figyelemzavaros gyermek különösen nehezen tudja kontrollálni az érzéseit. Mászás közben ezt folyamatosan tanulja, és minden elért fogás sikerélménnyel tölti el. 
 

A Hópárduc felesztő falmászás foglalkozások anyagát gyógytornász, konduktor, fejlesztőpedagógus és tanító bevonásával állítottuk össze, így a feladatok komplex fejlesztéstnyújtanak. 
Itt jelentkezz >>
Hol és mikor lehet mászni? Kattints a helyszínekre, ott találsz órarendet is!

 

Nézzük meg, milyen esetben NE válassz minket:

Akiket jelenleg nem áll módunkban fogadni:

- intellektuális képességzavarral, értelmi sérüléssel élő gyermekek
- hallássérült, nagyothalló gyermekek
- látássérült gyermekek
- mozgáskorlátozott gyermekek
- olyan problémás szabálykövetésű, figyelem- és viselkedésproblémás gyermekek, akik a falmászásból fakadó veszélyhelyzet miatt saját és társaik érdekében nem foglalkoztathatók 4 fős csoportban