Fejlesztő falmászás

 

Elkezdtük az ötödik tanévünket! 

Idén új helyszínen és új foglalkozásvezetőkkel várunk benneteket, hogy 

és minél több gyermek tapasztalhassa meg az élményteli fejlődés örömét.

 

 Nézzük meg, milyen esetben válassz minket:

  • Előfordult már, hogy az óvodában/iskolában úgy fogadott a nevelő, hogy
          „Gyermeke rendetlen volt"
  • A gyermek nem figyel oda órán.
  • Nem, vagy nehezen fegyelmezhető a gyermek.
  • Zavarja a többieket. Folyton felugrál a padból/asztaltól. Nem tud nyugodtan ülni.
  • Figyelme folyton/gyakran elkalandozik. Belekezd a feladatba, de nem csinálja végig.
  • Mindig leesik valami a padról: ceruza, radír, hegyező, füzet …
  • Hamar elfogy a türelme. (Előbb a gyereknek aztán a tanárnak :))
  • Néha agresszív.
  • Az osztály bohóca.

 

Ismerős jelzők?


Ne aggódj, nem vagy egyedül. Sok szülő keres megoldást, az okos, de látszólag kezelhetetlen gyermekéhez. Hiszen te is csak annyit szeretnél, hogy büszke szülő lehess. Szeretnéd, ha az óvónő/tanár azzal várna, hogy megdicséri a gyermeked. A szülői értekezletekre nyugodt szívvel akarsz bemenni, anélkül, hogy már megint a tegyereked legyen napirenden.


Amit mi adunk:

A fejlesztő falmászás egy olyan eszköz, aminek segítségével a gyermek:

  • figyelemének fókuszáltsága nő
  • hosszabban tud koncentrálni
  • mozgása koordináltabb lesz -különösen a szem-kéz, szem-láb koordináció
  • testképe javul
  • önmagáról alkotott megítélése (saját korlátainak, erősségeinek megismerése) javul

Milyen képességeket fejlesztünk célzottan a Hópárduc fejlesztő falmászás foglalkozásain?
- mászás közben a gyermek kiiktatja a környező zavaró tényezőket
= fókuszált figyelem
 
- kezét-lábát összerendezetten mozgatja padról leeső dolgok….már nem esnek le
- megismeri, hogy milyen messze képes elnyúlni a kezével/lábával
= testkép javul
 
- mivel a testképhez kötődik a térbeli tájékozódás képessége is, ezáltal ez is javul, ami a jobb és baloldal megkülönböztetését is magával hozza, így csökken a diszlexia kialakulásának veszélye, vagy segít leépíteni a meglévő problémát
 
- folyamatos kontroll alatt tartja az érzéseit,
például azt a belső sürgetést, hogy elérje a következő fogást, de ezt csak egy pontosan kivitelezett mozdulattal tudja megtenni.-
A hiperaktív/figyelemzavaros gyermek különösen nehezen tudja kontrollálni az érzéseit. Mászás közben ezt folyamatosan tanulja, és minden elért fogás sikerélménnyel tölti el. 
 
Persze ez még nem lenne elég, ahhoz, hogy HATÉKONYAN fejlődjön csemetéd.
Falmászó foglalkozásainkra olyan speciális feladatsorokat állítottunk össze, ami kimondottanezeket az agyi területeket célozza meg.Tehát minden foglalkozáson a figyelem különböző területeit fejlesztjük célzottan, emellett a koordinációt végtag szétválaszó és összerendező gyakorlatokkal javítjuk.

A Hópárduc felesztő falmászás foglalkozások anyagát gyógytornász, konduktor, fejlesztőpedagógus és tanító bevonásával állítottuk össze, így a feladatok komplex fejlesztéstnyújtanak. Itt jelentkezz >>
Hol és mikor lehet mászni? Kattints a helyszínekre, ott találsz órarendet is!

 

Nézzük meg, milyen esetben NE válassz minket:

Akiket jelenleg nem áll módunkban fogadni:

- intellektuális képességzavarral, értelmi sérüléssel élő gyermekek
- hallássérült, nagyothalló gyermekek
- látássérült gyermekek
- mozgáskorlátozott gyermekek
- olyan problémás szabálykövetésű, figyelem- és viselkedésproblémás gyermekek, akik a falmászásból fakadó veszélyhelyzet miatt saját és társaik érdekében nem foglalkoztathatók 4 fős csoportban