Hópárduc Falmászás foglalkozás vezetők

 

"A falmászás olyan mozgásforma, amit bárki, bármikor elkezdhet, legyőzheti  félelmét, bebizonyíthatja magának az ügyességét, lépésről lépésre."

Fábián Zsuzsanna

Gyógytornász-fizioterapeuta szakon végeztem 2011-ben a Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Karán.

Azóta Budapesten egy bentlakásos intézetben dolgozom súlyos, halmozottan sérült gyermekekkel és felnőttekkel, mint mozgásterapeuta.

2012 óta egy barlangászcsoporttal fiatal mozgássérülteket, hallás-, látássérülteket, valamint tanulásban akadályozottakat kísérek barlangtúrára, mozgás- és élményterápiás céllal. A barlangban való közlekedés, mászás sokban hasonlít a falmászásra.

2014 szeptember -2015 június között tartottam  terápiás céllal falmászó órákat a, főleg óvódásoknak és kisiskolásoknak. 

2015 októberében megszületett kisfiam. Azóta szakmai tanácsokkal segítem a Hópárduc Falmászás oktatóit

Kedvenc játékom:  Ruhacsere a falon: sálat, sapkát, kesztyűt kell kicserélni a falon lévő párnak :)

Herczeg Anikó

Konduktor-óvodapedagógusként központi idegrendszeri sérült gyermekek komplex fejlesztésével foglalkozom 2010 óta. Gyógypedagógusként pedig tanulásban akadályozott gyermekek, óvodások egyéni, iskola-előkészítő fejlesztését végzem.

Jelenleg az ELTE gyógypedagógiai karán tanulok gyógypedagógiai terápia szakirányú mesterképzésen.

A Budai Ciszterci Szent Imre Gimnáziumban mászótermében oktatok.

"A terápiás célú falmászó foglalkozásaimon fontosnak tartom a mozgás és a kognitív képességek (észlelés, figyelem, problémamegoldó gondolkodás, emlékezet) egyidejű fejlesztését."

Kedvenc játékom:

Csipeszfogó – mászás közben egymás ruhájára kell csíptetni a különböző színű ruhacsipeszeket.

"Falmászás során a gyermek azonnali visszacsatolást kap. A jól elvégzett feladat, az utasítások betartása meghozza gyümölcsét: eléri a célfogást."

Sterczer Hilda

Tanítóként végeztem 2002-ben Győrben az Apáczai Csere János tanítóképző főiskolán. 

2003-2007 között általános iskola alsó tagozatában tanítottam. 

2004 óta mászom sziklát és műfalat egyaránt. 2006-ban elvégeztem az Alapfokú Sziklamászó Tanfolyamot

2006-ban ismerkedtem meg későbbi férjemmel Erőss Zsolttal.       Vele 2 expedícióra és 3 himalájai nyolcezresre jutottam el.

Férjem halála után derült ki, hogy lányom ADHD tüneteket mutat. Így kezdtem el foglalkozni ezzel a témával, és jutottam el a fejlesztő falmászáshoz.

2015-ben elvégeztem az osztrák sportmászás foglalkozásvezetői képzést, hogy igazán professzionálisan taníthassam ezt a csodálatos sportot.

A Monkey Boulder teremben tartom a foglalkozásokat.

Kedvenc játékom: Gyöngyfűzős: Jegyezd meg a fogások színeit, amiket az út során megfogtál, és fűzd fel gyöngyökből!

Kedvenc játékom: Keresd a párját a falon. 

A földön lévő képeket meg kell jegyezni, a párjukat a falon meg kell keresni, jobb-vagy bal kézzel levenni, és a földön összeilleszteni.

Farkas Zengő Noémi

1996-ban Andreuta képesítést is szereztem. - ez mentálpedagógiai kiscsoport vezetőt jelent, majd pedagógia szakos tanári diplomát szereztem 2000-ben Egerben, az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskolán.

2009-ben Alapozó Terápia képzésen  fejlesztő, majd terapeuta végzettséget szereztem.

2013-tól K- Active Tape terapeuta vagyok, azon belül a gyermek tape specializációt is elvégeztem.
2000-ben kezdtem el mászni, 2002-ben elvégeztem az Alapfokú Sziklamászó tanfolyamot és letettem a Nemzetközi Sziklamászó Vizsgát.

Gyermekeim megszületése után kezdtem el érdeklődni a mozgásterápiák iránt. 2009 óta dolgozom az Alapozó Terápiával ,egyénileg és csoportos foglalkozások keretében is.

2016-ban szakvizsgázott fejlesztő- differenciáló pedagógus lettem. 6 éve dolgozom fejlesztő pedagógusként- mozgásterapeutaként pedagógiai szakszolgálatnál (nevelési tanácsadó)

"A falmászás személyiség formáló hatása összecseng az ADHD vagy diszlexia kezeléssel. Így kezdtem ezzel foglalkozni és hiszem, hogy a testtudat, a fegyelem, a figyelem jól fejleszthető terápiás mászás során."

Fenyvesi  Zsolt

Testnevelő - gyógytestnevelő szakos tanár vagyok.

Három lány édesapja. Budaörsi Pedagógiai Szakszolgálat munkatárasaként dolgozom. A testnevelés és a sport irányába a hegymászással terelődtem. ’98-ban kezdtem sziklát mászni. Az Alpokban másztam meg több három és négyezres hegyet. Gyógytestnevelés képzésem során gondolkoztam rajta hogyan lehet a műfalat felhasználni tartásjavításban, gerinc terápiákban. Miután az alapozó terápiával megismerkedtem, érdekelni kezdett hogyan lehet a műfalat használni ebben a gondolkodásmódban.


Végzettségek:
2001. alapfokú hegymászó vizsga
2006. testnevelő, PTE főiskolai végzettség
2009. TF egyetemi kiegészítő
2010. Ipari alpinista végzettség
2013. Testnevelési Főiskola: Gyógytestnevelő MA
2015. Schroth terápia 1. modul
2016. Alapozó terápiás terapeuta